Pages

Khasiat Susu Kambing

Daisypath Anniversary tickers

click pada iklan nuffnang saya kawan-kawan~

Thank You!

Hyee korang,

Thanx for reading my blog. From now onwards, all the post akan di schedule and di-auto publish kan bagi mengelakkan keciciran info.

Kalau ada comment yang tak berbalas, akan dibalas bila im back online.

Please acknowledge my photo if you plan to use it in your blog or etc.

Thanx again.

Wednesday, January 8, 2014

Bedtime Stories

Fuhhhhhh...fuhhhhhh! Blog aku ni tahap bersawang dia memang tiup sampai nangis pun takkan bersih.. guna vacum pun mmg kena pakai yg ada air filter sekali...huwaaaa teruks! Sangat lama ditinggalkan....

Dah lama tak menulis dekat sini, sebab memang blur tak tau nak tulis apa. And lately rasa rindu, bila baca balik post lama-lama..

wahhh...aku ke yang tulis dulu ni. oh so memory sangat-sangat okay.

macam in the end aku rasa, i need a place actually to store all the good2 memories...

yang tak good2 tak nak simpan, ambil pengajaran aje cukup!

lately both of us, me and Reyhana start picking up new habit - bedtime stories.

previously, memang dia type tidur lewat.. by 12.00 midnite selalunya, ikut macam mak dia lah kan.Huhu. Tiba-tiba aku dapat kesedaran sikit, and fikir i really need to change her biological clock from now. Besok dah masuk tadika haaa ko tak bole bangun pagi!

takkan hari-hari nak MC (oppppps!)

My idea is to change her habit slowly, biasalah dengan budak-budak tak boleh nak force, dorang pun perlu time to adapt kan.

So sekarang ni by 10.30 both of us akan naik tidur! Selepas habis semua drama melayu aku khatam dekat tv tu, kitorang naik tidur! Which actually xlah tidur terus, ada bedtime stories dengan dia dulu.

As a working mother, dalam banyak-banyak activity with Reyhana, bedtime stories is most enjoyable. sebab boleh baring! hahahah...tu je sebab dia...

so last night, dia punggah buku-buku dia tu naik. Terbeliak bijik mata tengok, sampai 3 buku dia bawak. Wah wah wah! Mujur 1 buku 4 mukasurat, layanssss jela.

Then penggembaraan bermula... (eh!)

Buku Reyhana basically buku bergambar, gambar-gambar haiwan gitu..so aku pun akan introduce satu-satu ni binatang apa..ni binatang apa... then memang tunggu dia ikut sebutlah kan. Part ni part paling aku suka, sebab tengok muka dia termenung panjang and lidah gaya-gaya terbelit nak menyebut.

Pengarang ni pun, ada pulak letak nama haiwan tu Konkikotki << contohhh!!

Haaaa...tak nangis Reyhana nak sebut. Dengan mak dia pun lidah terbelit...

Jangankan nama di atas, nak sebut Koala pun Reyhana terbelit-belit. Takpe sayangggg, take your time ok!

Bolehlah sikit-sikit sebut Panda, and part paling nak gelak guling-guling time aku tanya dia ni apa...


Dengan slumber dia jawab .."passsshhh" atau nama sebenar lipas. Hahahaha. Kesianlah kau rama-rama, disangkakan lipas! 

Pengarang pun satu, isnt rama-rama supposed to be in pink, or pastel... sweet2 colour patutnya!Huuuu

2 comments:

BLuRpL3 said...

http://blurplediary.blogspot.com/

Rajin sis baca bedtime storie ye, saya tak sempat dah, kalau ngantuk terus tido.hehe

done following u, mine follow me back, take care :)

Durruz Azam said...

ok dear, nanti i follow u back kay. blog dah lama x maintain.. =)

nRelate

nRelate